czwartek, 26 marca 2015

Konkurs historyczny dla licalistów "Stąd jestem - tu zostaję"

Koło Metodologiczne Historyków UMCS oraz prof. Lena Kolarska Bobińska zorganizowali konkurs historyczny dla uczniów szkół średnich pod hasłem "Stąd jestem - tu zostaję".
 
Problematyka konkursu dotyczyła historii regionalnej. Według organizatorów historia regionalna odgrywa istotną rolę w kształtowaniu tożsamości młodych ludzi. Świadomość tego, że na terenie „małej ojczyzny” miały miejsce ważne wydarzenia pozwala podjąć działania, które mają na celu ochronę pamięci o historii regionu. Owa świadomość buduje również przywiązanie do regionu, dzięki któremu młodzi ludzie zostają na Lubelszczyźnie i razem tworzą kapitał naszego województwa. Poznawanie historii regionalnej sprzyja również tworzeniu więzi międzypokoleniowych, o czym należy szczególnie pamiętać.

Uczniowie mieli za zadanie stworzyć krótki film o historii regionalnej, która tematycznie odnosi się do hasła „STĄD JESTEM - TU ZOSTAJĘ”.

Nagrodą główną w konkursie była wizyta studyjna w Parlamencie Europejskim w Brukseli, podczas której uczniowie wraz z nauczycielem mieli możliwość zobaczenia miasta oraz zwiedzenia Parlamentu Europejskiego. Pozostali laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Poniżej prezentujemy trzy nagrodzone filmy:

Miejsce I: "Biłgoraj. Stąd jestem - tu zostaję"

 

Miejsce II: "Zapora w gminie Chodel"



Miejsce III: "Włodawa. Stąd jestem - tu zostaję"


Konkurs odbył się w listopadzie 2012 roku.
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Redakcja nie odpowiada za opinie formułowane w komentarzach do postów.